Facebook pridáva varovania k článkom o koronavíruse a odstraňuje nezmysly

S nastupujúcou druhou vlnou pandémie, posilňuje Facebook opatrenia na boj s dezinformáciami o koronavíruse. Vedľa článkov o COVID-19 sa bude nachádzať notifikačné okienko so širším kontextom.

Nachádzať sa v ňom bude informácia o tom, kedy bol článok prvýkrát zdieľaný a z akej stránky originálne pochádza.

Hlavným cieľom je poskytnúť užívateľom kontext k článku ešte predtým, ako sa ho rozhodnú zdieľať.

Ide o ďalší krok spoločnosti v snahe eliminovať dezinformácie o víruse COVID-19. Už v apríli tohto roku zriadil Facebook samostatnú sekciu COVID-19 Information Center, ktorá prináša relevantné fakty.

Zároveň užívatelia, ktorí zdieľali dezinformácie, dostávajú v upozorneniach link na stránku s oficiálnymi informáciami. Spoločnosť navyše promuje dôveryhodné organizácie, ako napríklad Svetovú zdravotnícku organizáciu.

Podľa štúdie neziskovej organizácie Avaaz, od začiatku pandémie boli zdravotnícke dezinformácie, týkajúce sa najmä koronavírusu, videné približne 3,8 miliardy krát. To je asi štyrikrát viac ako informácie od relevantných zdrojov – napríklad od Svetovej zdravotníckej organizácie či od Európskeho centra pre prevenciu a kontrolu chorôb.

Navyše, štúdia Americkej spoločnosti tropickej medicíny a hygieny začiatkom tohto mesiaca uviedla, že dezinformácie o koronavíruse majú doteraz na svedomí minimálne 800 mŕtvych. Väčšina z nich vypila bielidlo či zjedla výkaly kráv, čo boli jedny z najznámejších fake news ohľadom liečby COVID-19. Takýmito vyhláseniami bol známy napríklad aj americký prezident Donald Trump.

Spoločnosť Facebook zároveň oznámila, že medzi aprílom a júnom tohto roku odstránila viac ako sedem miliónov dezinformácií o koronavíruse zo samotného Facebooku a Instagramu. Až 98 miliónov príspevkov dostal varovný štítok, že daná správa obsahuje nejakú zavádzajúcu informáciu alebo polopravdu.

Otázkou však zostáva, či sú kroky Facebooku a iných spoločností dostačujúce. Podľa prieskumov, až 84% dezinformácií o koronavíruse nebola na Facebooku žiadnym spôsobom označená. To naznačuje, že aj napriek istým snahám gigantov vlastniacich sociálne médiá, šíritelia nepravdivých správ majú stále veľký náskok.

ŽIADNE KOMENTÁRE