Médiá po celom svete naleteli na neexistujúcu pornosenzáciu

CNN omylom vysielala pol hodinu porno! Takúto správu šírili viaceré slovenské a svetové médiá. Nakoniec sa ukázalo, že ide o dezinformáciu.

Informácia o tom, že americká televízna stanica CNN vysielala namiesto pravidelnej relácie film pre dospelých, zaplavila sociálne siete. Na vine mal byť lokálny poskytovateľ káblovej televízie RCN. Senzačnú informáciu prebrali svetové médiá, ako sú The Independent, The Daily Mail, The New York Post a iné. Na Slovensku o údajnej chybe informovali Topky.skHNonline.sk. Nakoniec sa však ukázalo, že informácia je nepravdivá.

Ešte predtým ju však potvrdila aj samotná CNN, ktorá vo svojom stanovisku napísala, že bude od káblovky žiadať vysvetlenie, ako mohlo dôjsť k vysielaniu nesprávneho obsahu. O dve hodiny po konzultácii s RCN televízia pôvodné stanovisko odvolala a problémy poprela.

Celú aféru odštartoval jediný príspevok neznámeho používateľa @solikerose na sociálnej sieti Twitter, ktorý pridal fotku televíznej obrazovky, kde sa namiesto relácie Anthony Bourdain’s Parts Unknown objavila pornohviezda Riley Quinn. K fotke bol pripojený komentár: „Nemôžem sa dočkať, keď sa RCN zajtra prebudia a uvedomia si, že odvysielali tvrdé porno namiesto Parts Unknown“. Správa sa okamžite začala šíriť sociálnymi sieťami. Ako pravdivú ju vzápätí prebrali aj médiá. Profil @solikerose užívateľ vzápätí zmenil na súkromný.

Zarážajúce na celej afére je, že celý príbeh bol postavený iba na jedinom príspevku na sociálnej sieti. Správu aj profesiálne médiá šírili bez stanoviska CNN či RCN. Tento prípad ukazuje, ako rýchlo a jednoducho sa môžu internetom šíriť nepravdivé informácie, na ktoré naletia aj novinári.

Nekritické preberanie informácií bez overenia predstavuje v dnešnom onlinovom svete veľký problém, čo dokazuje aj šírenie dezinformácii pri nedávnych prezidentských voľbách v USA alebo v kampani za odchod Británie z EÚ.

 

ŽIADNE KOMENTÁRE