Nemecko vyvracia lži pašerákov, ktorými lákajú migrantov na cestu do Európy

V Nemecku dostanete dom a cestu tam absolvujete na veľkej lodi s bazénom a kinom. Aj takto klamú pašeráci ľudí svojich budúcich klientov.

Utečenecká kríza sa začala v roku 2015 ako dôsledok ozbrojených konfliktov, prenasledovania alebo zhoršujúcich sa životných podmienok. Len v tom roku opustilo svoje domovy viac ako 400-tisíc ľudí.

Využívajú to pašeráci, ktorí za každého prepraveného migranta získavajú 1200 až 1400 dolárov. Aby mali dosť zákazníkov, snažia sa ich motivovať aj nepravdivými správami o skvelých podmienkach v krajinách, do ktorých sa chcú vybrať.

Najčastejším cieľom imigrantov sú štáty západnej a severnej Európy, v poslednom čase predovšetkým Nemecko. Tamojšie ministerstvo zahraničia sa preto rozhodlo začať vyvracať lži, ktoré šíria.

Na twitterovom účte #RumoursAboutGermany bojuje s dezinformáciami, ktoré sa šíria najmä v Nigérii, Afganistane, Pakistane či Alžírsku. Podľa ministerstva je najdôležitejšie, aby boli utečenci dobre a pravdivo informovaní predtým, ako sa vydajú na nebezpečnú cestu. Stránka je dostupná v angličtine, francúzštine a arabčine. Dajú sa na nej nájsť presné informácie o klamstvách, ktoré o Nemecku pašeráci šíria.

Nemecké ministerstvo zostavilo aj zoznam siedmich najväčších lží:

  1. „Prepravná loď je veľká, má bazén a kino“
  2. „Nemecko má len pre Afgancov 800-tisíc miest“
  3. „Máme 25 rokov skúseností a cesta do Európy bude pre vás dosiahnuteľná a stopercentne legálna“
  4. „Veľké nemecké korporácie potrebujú novú pracovnú silu, preto Nemecko denne prijme 5000 utečencov“
  5. „Každý utečenec získa uvítací bonus 2000 eur“
  6. „Nemecko zaručuje dom pre každého utečenca“
  7. „…a ak sa vám nebude páčiť v Nemecku, tak vám dajú zdarma víza do Kanady!“

#RumoursAboutGermany vysvetľuje, že každý z týchto výrokov je absolútny nezmysel a cesta pre mnohých často končí smrťou. Ako sa uvádza na stránke, len v roku 2016 zahynulo vo vodách Stredozemného mora viac ako päťtisíc utečencov.

Nemecko plánuje tieto informácie šíriť aj prostredníctvom billboardov, autobusových reklám, blogov, televízie či rádiového vysielania nielen v Nemecku, ale aj v Afganistane, Pakistane a krajinách severnej a západnej Afriky.

ŽIADNE KOMENTÁRE