Youtube aj Facebook podporujú očkovanie, zakážu dezinformačné obsahy

Youtube posilňuje svoju snahu v boji proti dezinformáciám o pandémii. Spoločnosť najnovšie odstráni všetky zavádzajúce videá o vakcínach proti koronavírusu. Nové pravidlá prichádzajú krátko po tom, čo Facebook urobil podobné kroky.

Youtube zakáže akýkoľvek obsah, ktorý je v rozpore s informáciami od zdravotníckych úradov či Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO). Zakázané budú tvrdenia obsahujúce falošné informácie ako napríklad, že vakcína zabíja, spôsobuje neplodnosť či to, že sa pomocou nej implantujú mikročipy.

O vakcíne len pravdivo

„Vakcína proti COVID-19 môže byť veľmi blízko, preto sa uisťujeme, že budeme mať správne nastavené pravidlá, ktoré budú schopné odstrániť všetky dezinformácie týkajúce sa koronavírusu,“ povedal podľa denníka The Guardian hovorca YouTube.

Platforma už v minulosti zakazovala medicínsky nepodložené informácie, o čom sme písali tu. Novým rozšírením však vymaže obsah spojený aj s očkovaním.

Podľa hovorcu od februára tohoto roku odstránili už viac ako 200 000 zavádzajúcich videí. V najbližšej dobe má Youtube ohlásiť ďalšie kroky v súvislosti s vakcínami.

Andy Pattison, manažér digitálnych riešení WHO, uviedol, že zdravotnícka organizácia sa pravidelne stretáva s tímom z YouTube, aby prediskutovali trendy obsahu a potenciálne problematické videá.

Facebook za očkovanie

Aj najväčšia sociálna sieť Facebook začne celosvetovo odmietať reklamy odradzujúce od očkovania. „Tieto reklamy na našej platforme nechceme,“ uviedla spoločnosť na ich blogu. Zákazom chce podporiť používanie vakcín a pomôcť šíreniu informácií o ich bezpečnosti a účinnosti.

Podľa Alexandry Kuzmanovic, manažérky sociálnych médií vo Svetovej zdravotníckej organizácii, je prístup k spoľahlivým informáciám dôležitý a pomáha zabezpečiť zavedenie bezpečných a účinných vakcín.

Reklamy, ktoré budú obhajovať alebo nesúhlasiť s právnymi predpismi či vládnymi politikami spojenými s vakcínami však budú povolené. No nemôžu byť zavádzajúce. Facebook ale naďalej požaduje, aby ktokoľvek prevádzkujúci takéto reklamy získal autorizáciu a dostal štítok „Platené“. Chce tak umožniť ľudom vidieť, kto za reklamami stojí.

Očista sociálnych sietí

Novými krokmi Facebook taktiež spúšťa informačnú kampaň o vakcíne proti chrípke a pridáva aj nové funkcie, ktoré poskytnú ďalšie informácie spojené s očkovaním. Začať spolupracovať chce aj s partnermi po celom svete v oblasti zdravia na kampaniach na zvýšenie miery imunizácie.

Týmto krokom sociálna sieť nadväzuje na predchádzajúce opatrenia, kedy zaviedla vedľa článkov o COVID-19 notifikačné okienko s informáciou o jeho pôvode. Pri koronavíruse si posvietili aj na reklamy s nebezpečnými či zavádzajúcimi tvrdeniami o voľbách v USA. Neskôr sa Mark Zuckerberg, výkonný riaditeľ Facebooku, rozhodol úplne zakázať politickú reklamu po 3. novembri. Zrušil aj obsah súvisiaci s konšpirátormi o QAnon.

Facebook takisto po dlhotrvajúcom tlaku zakázal príspevky popierajúce holokaust. Tento obrat nastal dva roky po tom, čo sa Zuckerberg dostal pod paľbu kritiky, keď Facebook takýto obsah povolil.

ŽIADNE KOMENTÁRE