Putinova popularita klesá, Kremeľ odpovedá propagandistickou reláciou

Putinova popularita klesá, Kremeľ odpovedá propagandistickou reláciou

Ruská štátna televízia Rossija 1 odvysielala v nedeľu prvú, hodinu trvajúcu epizódu programu Moskva.Kremeľ.Putin. Diváci sa v nej mohli dozvedieť o programe ruského prezidenta Vladimira Putina v republike Tuva, píše New York Times.

Putina mohli vidieť v trekovom oblečení pri zbere bobuľovín, pri pozorovaní kôz žijúcich v sibírskej prírode či počas diskusie s mladými ľuďmi.

Podobné propagandistické materiály z Putinových dovoleniek nie sú výnimkou. Diváci už mohli vidieť šéfa Kremľa pri plávaní v sibírskej rieke, pri rybolove, pri omráčení vzácneho tigra uspávacou strelou.

Putin dokonca počas dovolenky na pobreží Čierneho mora našiel starobylé grécke amfory, po vlne kritiky však Kremeľ priznal, že tento „nález“ bol zinscenovaný. Vládca Kremľa je v týchto materiáloch zobrazovaný ako fyzicky silný líder, schopný muž a otec ruského národa.

Spomínaný televízny program prichádza v čase klesajúcej Putinovej popularity, za jej prepadom je ohlásená dôchodková reforma, ktorá zásadne mení vek odchodu do dôchodku. Ženy majú do penzie ísť vo veku 60 rokov (namiesto súčasných 55) a muži vo veku 65 rokov (namiesto 60). Ide pritom už o miernejší návrh, Putin pôvodne navrhoval, aby ženy odchádzali do dôchodku vo veku 63 rokov.

Napokon, téme sa venovala aj spomínaná novinka kanálu Rossija 1. Moderátor Putina pochválil, že našiel odvahu k nepopulárnej reforme a chce riešiť zhoršujúcu sa demografickú situáciu, pričom mohol počkať na výslní popularity a zavedenie reformy nechať na nasledovníkoch.