Aj Ankara si uvedomila, že propaganda na sociálnych sieťach je veľmi účinná a lacná zbraň.
Keď turecká armáda začiatkom októbra vtrhla do severovýchodnej Sýrie, rozpútala sa na internete informačná operácia. Aj v Turecku si totiž uvedomili, že propaganda na sociálnych sieťach je veľmi účinná a pritom lacná zbraň.
Na sociálnych sieťach sa začali šíriť desiatky správ a obrázkov, ktoré mali slúžiť na vyjadrenie podpory tureckej armáde. Množstvo účtov, ktoré vznikli až v septembri, zdieľalo pozitívne, ale zavádzajúce obrázky o tureckých vojakoch. Tvíty boli prelinkované cez hashtagy #TurkishArmyForThePeace a #TurkeyIsJustKillingTerrorists. Mnoho týchto účtov pochádzalo z Blízkeho východu.
Na Twitteri a Instagrame sa hneď objavilo množstvo fotografií, na ktorých tureckí vojaci objímajú bábätká, dávajú jedlo deťom alebo pomáhajú starým ženám. Fotografie mali tisíce vzhliadnutí a následne aj veľké množstvo zdieľaní. Cieľom bolo ukázať tureckú inváziu v pozitívnom svetle.
Lenže na fotografiách neboli len tureckí vojaci, a nie všetky pochádzali z miesta bojov alebo z tohto obdobia. Napríklad fotografia, na ktorej vojaci podopierajú staršiu ženu, vznikla v roku 2010 a sú na nej pakistanskí vojaci, ktorí pomáhajú obyvateľom počas záplav. Podobne fotografia, na ktorej turecký vojak dáva napiť malému dieťaťu. Pochádza z roku 2015 a fotograf agentúry AP na nej zachytil sýrske dieťa po prekročení tureckej hranice.

Kampaň sa začala hneď po tom, ako americký prezident Donald Trump oznámil, že stiahne americké jednotky zo Sýrie. Týmto rozhodnutím umožnil Turecku začať s ofenzívou proti Kurdom.
Na sociálnych sieťach sa objavila aj propaganda z prokurdskej strany, ale boli to väčšinou správy, ktoré zdieľali jednotlivci. Jednou z nich bola aj fotografia dievčaťa s ťažkými popáleninami na tvári. V skutočnosti ide fotografiu jemenského dievčaťa zasiahnutého výbuchom fosforovej bomby. Snímku urobil fotograf agentúry Reuters v roku 2015.
Kým správy podporujúce Kurdov sa šírili z jednotlivých účtov, v prípade správ podporujúcich tureckú operáciu išlo o koordinovanú sieť vzájomne prepojených účtov. Požadovaný obsah šírili prostredníctvom trendových hashtagov. Podľa analýzy technologickej spoločnosti VineSight išlo o šesť účtov, ktoré vzájomne a s určitou pravidelnosťou zdieľali jednotlivé správy a obrázky. Riaditeľ spoločnosti Gideon Blocq tvrdí, že ide o automatizované účty, ktoré slúžia na aktívne šírenie správ.
Hovorkyňa Twitteru Liz Kelleyová však agentúre AP povedala, že firma nezaznamenala žiadne dôkazy o tom, že by išlo o koordinované zdieľanie nepravdivých informácií.
Analýza viacerých účtov, ktorú urobila spoločnosť VineSight, však dokazuje, že o automatizované účty išlo a väčšina z nich sa nachádza v Pakistane. Podľa VineSight síce nie je možné z verejných zdrojov zistiť, kto je ich vlastníkom, ale na vybudovanie a fungovanie takejto siete je potrebné mať dostatočné zdroje.