Facebook nenašiel dôkazy o ruskom vplyve počas britského referenda

Výsledky vyšetrovania v Británii sú iné než v Spojených štátoch. V USA Facebook odhalil sofistikovanú kampaň ovplyvňovania prezidentských volieb prostredníctvom platenej reklamy na sociálnej sieti.

Facebooku sa nepodarilo nájsť dôkazy, ktoré by potvrdili podozrenia, že ruská dezinformačná kampaň mala významný vplyv na výsledok referenda o britskom vystúpení z EÚ. Stalo sa tak po detailnom prešetrení, ktoré od vedenia Facebooku žiadali britskí politici.

Ešte v decembri minulého roka Facebook ohlásil, že účty ruského pôvodu minuli na reklamu cielenú výhradne na britských užívateľov počas referenda iba 97 centov. Takáto nízka suma mala byť podľa Facebooku len omylom, keď ruská kampaň cieliaca na americké prezidentské voľby pri nastavovaní reklamy pochybila.

Decembrové závery britským politikom nestačili a Facebook kritizovali, že stále neodpovedal na všetky otázky. Spoločnosť teda požiadali o vykonanie druhého, no detailnejšieho preskúmania.

„Náš tím v tomto prípade neobjavil žiadne ruské účty alebo stránky, ktoré by cielili koordinovanú reklamnú kampaň na britských užívateľov, týkajúcu sa referenda o vystúpení z EÚ, okrem zanedbateľnej aktivity, o ktorej sme už informovali,“ uviedol Simon Milner, riaditeľ oddelenia britskej pobočky Facebooku v liste britskému poslancovi Damianaovi Collinsaovi.

Facebook vo svojich záveroch ubezpečil vládu, že ak by odhalil propagandistickú kampaň s cieľom ovplyvniť výsledky referenda, okamžite by proti jej autorom zasiahol.

Výbor dolnej komory parlamentu Spojeného kráľovstva (DCMS), ktorý je zodpovedný za vyšetrenie tohto prípadu, ocenil kooperáciu s Facebookom, no stále čaká na niektoré informácie. Ide napríklad o presný počet účtov, ktoré deaktivovali a spôsob, akým odhaľujú falošné účty a ich pôvod.  

ŽIADNE KOMENTÁRE