Prokremeľské médiá strašia, Ukrajina chystá teroristické útoky na Kryme

Obyvatelia Krymu by sa mali začať báť, Ukrajina podľa prokremeľských médií chystá na poloostrove teroristické útoky. Médiami preletela aj informácia o rušení ukrajinského televízneho kanála Inter. Zhodou náhod, aj ten je výrazne pro-ruský.

Pro-kremeľské médiá ako RBK, TASS či RIA Novosti šíria správu o možnom teroristickom útoku na Kryme. Odvolávajú sa na slová tajomníka Rady bezpečnosti Ruskej Federácie Nikolaja Patruševa.

Patrušev sa ešte začiatkom júna zúčastnil zjazdu v krymskom Sevastopole, pričom hlavnou témou diskusií bola ruská národná bezpečnosť. Práve na tomto zjazde tajomník varoval pred možnou hrozbou zo strany “agresívnych ukrajinských nacionalistov“.

Podľa Patruševa sa Krym nachádza vo “vysokom stupni teroristického ohrozenia“. Okrem “teroristov“ majú na polostrove pôsobiť aj “extrémisti“ – krymskí moslimovia a krymskí Tatári. Práve druhí menovaní majú podľa tajomníka vo svojom zastupiteľskom orgáne “vyzývať k teroristickým útokom“.

Poslanec ukrajinského parlamentu a líder krymsko-tatárskeho národa Mustafa Džemilev vysvetľuje, že vďaka týmto vyhláseniam môže Rusko pod zámienkou bezpečnostnej hrozby posilniť represie a spraviť poriadok s tými, ktorí s anexiou Krymu nesúhlasia.

Podobne vidí situáciu aj ruský advokát Nikolaj Polozov, ktorý sa špecializuje na prípady ukrajinských politických väzňov na Kryme. Tvrdí, že po skončení futbalového šampionátu v Rusku začnú nové súdne procesy s politickými nepriateľmi.

Len za rok 2017 sa na Kryme malo uskutočniť minimálne 19 politicky motivovaných zatknutí. V súčasnosti sa tiež vedie niekoľko súdnych procesov s aktivistami alebo “teroristami“.

Na Ukrajine má trpieť aj sloboda médií

Ukrajinské úrady sa vraj snažia zničiť pro-ruský televízny kanál Inter. S touto informáciou prišiel dezinformačný web Ukraina.ru. Vo svojom článku tvrdí, že ukrajinská vláda má televízii rušiť signál, dokonca mala zorganizovať podpálenie budovy Interu.

Samotný článok obsahuje veľké množstvo falošných a nepreukázateľných informácii.

Autor článku s odvolávaním sa na údajného zamestnanca televízie prehlasuje, že ukrajinská vláda robí všetko preto, aby televíziu Inter odstavila. Či už ide o rušenie signálu, alebo podpálenie budovy.

Z podpálenia budovy dokonca obviňujú ukrajinského ministra vnútra Arsena Avakova. “Všetci vedia, že za požiarom budovy televízneho kanálu stál minister vnútra Avakov“, tvrdí anonymný zdroj.

Pravdou je, že televízii bola udelená pokuta. Tú jej udelila Národná rada Ukrajiny pre televíziu a rozhlas za podnecovanie nenávisti. Napriek tomu televízia dostala licenciu na vysielanie po dobu ďalších 7 rokov.

Autori zavádzajúceho článku tiež uvádzajú,  že televízny kanál Inter je hlavný televízny kanál zeme. To  však nezodpovedá rebríčkom sledovanosti. V skutočnosti napríklad prieskumy za mesiac máj 2018 ukazujú, že vo vekovej kategórii od 18 do 54 rokov sa Inter ocitol až na 6. mieste.

ŽIADNE KOMENTÁRE