Kočner ako skrytý „akcionár“ Hlavných správ?

Správy z Kočnerovej Threemy ukazujú, ako sa Kočner chválil Norbertovi Bödörovi tým, že investuje do dezinformačného webu Hlavné správy.

Denník Postoj vo štvrtok zverejnil informácie z Kočnerovej komunikácie s Norbertom Bödörom cez aplikáciu Threema, v ktorej mu Kočner píše o tom, ako investuje do Hlavných správ.

Tri dni po vražde Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej písal Kočner Bödörovi: „Čítavaš Hlavné správy? https://www.hlavnespravy.sk/ Majú 90 – 100 000 dennú čítanosť a mesačne ich číta 700 000 jednotlivcov. Zaujímavé médium.“ Bödör odpovedá: „Čítam pravidelne. To neni Krajniakove?,“ Kočner pokračuje: „Od 1. 3. som tam „akcionár“. Info prosím len PRE TEBA.“

Kočner ďalej písal o šéfredaktorovi Hlavných správ Robertovi Sopkovi: „Urobil to na kolene za 7 rokov a chce zdvihnúť čítanosť (a tým pádom aj záber) a nemá na rozvoj a ľudí. Tak som sa pridal. INKOGNITO.“

O Hlavných správach si Kočner písal aj so svojím spolupracovníkom Petrom Tóthom. Tóth sa v komunikácii zamýšľal nad tým, že by Kočnerovi Hlavné správy poskytli raz až dvakrát do týždňa priestor na vyjadrenie k rôznym témam.

Tóth Kočnerovi navrhoval, aby písal na Hlavných správach pod pseudonymom alebo si tam založil blog. To by podľa Tótha mohlo zvýšiť čítanosť tohto webu.

Zaujímavá je aj časť komunikácie s Bödörom, ktorá prebiehala 15. mája. Obaja sa bavia o tom, či by Bödör vedel vybaviť pre Hlavné správy rozhovor s „kamošom“. Kamošom obaja nazývajú bývalého policajného prezidenta Tibora Gašpara.

Kočner písal: „Prosím, myslíš, že by sme vedeli sľúbiť Hlavným správam exkluzívny rozhovor s kamošom pred odchodom?“ Bödör reagoval: „Myslím, že áno.“ Kočner dodal: „Ok. Pošlú mu mailom žiadosť, tak, prosím, mu to povedz.“

Nevieme s istotou povedať, či ide o koreláciu, alebo kauzalitu, ale za pár týždňov vyšla na Hlavných správach prvá časť rozhovoru s (v tom čase čerstvo bývalým policajným prezidentom) Tiborom Gašparom. Následne vyšli ďalšie tri časti servilných rozhovorov, v ktorých Hlavné správy nekriticky prijímajú Gašparov výklad udalostí.

Aj svoje prvé vyjadrenie po odchode z ministerstva vnútra v januári 2019 dal Gašpar práve Hlavným správam. O jeho rozhovoroch pre Hlavné správy z rokov 2018 a 2019 sme už písali tu.

Gašpar sa v rozhovoroch sťažoval, že je obeťou liberálnych médií, ktoré na neho vytvárali tlak na základe nepravdivých informácií. Prácu médií prirovnal k „normalizačným procesom“. Obviňoval bývalého prezidenta Kisku zo snahy o „slovenský majdan“ a pod. Za Gašparovu argumentáciu o stave spoločnosti by sa nemusel hanbiť žiadny poctivý konšpirátor.

Šéfredaktor Sopko na otázky denníka Postoj nechcel odpovedať: „Nemám chuť vyjadrovať sa pre Postoj, nebudem to s vami riešiť, nerozumiete tomu.“ Informáciu, že Kočner mal byť akcionárom Hlavných správ, označil Sopko za „idiotinu“.

Pripomeňme si, že toto nie je prvá indícia, ktorá spája Kočnera s Hlavnými správami. Už v auguste tohto roka totiž jeho komunikácia s Alenou Zsuzsovou ukázala, že Kočner má k Hlavným správam blízko.

Dva týždne po vražde Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej sa Kočner chválil Zsuzsovej, že mu Hlavné správy a Netky.sk uverejnia článok.

Pod daným článkom bol podpísaný Kočnerov spolupracovník Peter Tóth, ktorý článok zverejnil aj na svojom webe Ďateľ.sk. Článok spochybňoval masovosť protestov Za slušné Slovensko.

Kočner sa Zsuzsovej chválil, že vymyslel tabuľku, ktorá ukazuje, aký malý počet obyvateľov Slovenska v skutočnosti protestuje.

Týmto sa Kočner snažil bagatelizovať protesty, s čím mu zjavne dezinformačné média pomáhali, pretože aj tie sa snažili rôznymi konšpiračnými teóriami protesty bagatelizovať a diskreditovať. O tom, ako dezinformačné média informovali o protestoch Za slušné Slovensko, sme už písali napríklad tu.

Šéfredaktor Hlavných správ Robert Sopko v lete tvrdil, že jeho portál pravidelne preberal články z webu Ďateľ.sk a takýmto spôsobom prebrali pravdepodobne aj tento článok.

Hlavné správy propagovali aj Kočnerovu reláciu Na pranieri, v ktorej sa snažil diskreditovať slovenských novinárov.

Už keď bol Kočner zadržaný v kauze zmenky, zverejnili Hlavné správy článok s titulkom Aj Kočner má právo na prezumpciu neviny, v ktorom sa Kočnera autor článku zastával.

Podobne sa Kočnera Hlavné správy zastali aj keď ho obvinili z Kuciakovej vraždy po tom, ako ho Zoltán Andruskó označil za objednávateľa tejto vraždy. Hlavné správy vtedy napísali, že Denník N a Markíza si túto informáciu zrejme vymysleli, aby im to zapadalo do scenára protestov.

Na Kočnerovu stranu sa Hlavné správy priklonili aj v čase, keď ešte Ján Kuciak žil. O Kočnerových vyhrážkach Kuciakovi napísali Hlavné správy článok Kočner pohrozil presstitutovi z aktualít: Začnem sa zaujímať o tvojich rodičov a rodinu. Hlavné správy tvrdili, že nešlo o vyhrážky, pretože Kočner chcel urobiť len to, čo robia novinári.

Hlavné správy však nie sú jediným dezinformačným médiom, ktoré Kočnerovi pomáhali. Kočnerovi dával nekritický priestor aj Slobodný vysielač či dvojica Martin Daňo a Rudolf Vaský.

Po odhaleniach z Kočnerovej Threemy a pri pohľade na tvorbu slovenských dezinformačných médií, ktoré sa pri veľkých zlomových udalostiach zastávajú strany Smer a jej oligarchov vrátane Kočnera, je jasné, že slovenské dezinformačné weby nie sú také alternatívne a nezávislé, ako o sebe tvrdia.

Potvrdzuje to aj ich referovanie o nahrávke Gorila, ktorá minulý týždeň vyšla na verejnosť. V tejto kauze sa dezinformačné weby snažili bagatelizovať rolu Roberta Fica a strany Smer. Písali sme o tom tu.

ŽIADNE KOMENTÁRE